Dag 6: vrolijke vliegtuigvouwers en ziekenboegsjou - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Niels Veen - WaarBenJij.nu Dag 6: vrolijke vliegtuigvouwers en ziekenboegsjou - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Niels Veen - WaarBenJij.nu

Dag 6: vrolijke vliegtuigvouwers en ziekenboegsjou

Door: niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

15 Juni 2016 | Cambodja, Kâmpôt

Hey,

Vandaag vloog boeing Chumkriel bij ons de school binnen. Elise en ik hebben de kinderen geleerd hoe ze vliegtuigen vouwen van papier. Voor de kinderen was dit allemaal nieuw en ze waren super enthousiast. Ik heb nog nooit zoveel kinderen zoveel plezier zien hebben van papier. Onze lessen gingen ook heel goed een woordenboek en een klein beetje gebaren helpen al snel.

Op de Saltfields was het wat minder, eigenlijk wel shocking.
Een kind werd ziek en kon niks anders meer dan slapen. Ik en lidah (leraar) zijn meteen in actie gekomen en brachten het kind nar de ouders. Daar zag ik zijn huis 4 metalen platen en bamboe. Duidelijk armoede en de realiteit onder ogen zien. Dit is waarvoor je het doet en het motiveert me nog meer om die kinderen te helpen. Ook zijn er ongeveer 3-5 kids ziek per dag. De klas is nooit compleet. Daar moeten we allemaal wat aan doen.

Morgen ga ik er weer tegenaan.
Akun

Tot morgen

  • 15 Juni 2016 - 14:23

    Pap:

    Ha Vriend,

    Ik kan me voorstellen dat het af en toe wel confronterend is tov de luce waarin wij leven. Maar alle beetjes helpen om het voor hen beter te maken en jullie doen daarvoor heel goed werk.. Daar zijn we trots op !! Op je video zag ik hoeveel plezier jullie de kinderen geven. Onbetaalbare ervaringen..

    Groet Pap

  • 15 Juni 2016 - 15:18

    Heidi:

    Superleuk om op deze manier een heel klein beetje deelgenoot te mogen zijn van jou fantastische reis. Geniet en maak er een onvergetelijke reis van.
    Koester de mooie momenten en bewaar de herinnering voor later

  • 15 Juni 2016 - 17:48

    Sonja :

    Wat een mooie filmpjes heb ik vanmiddag gezien, de blije gezichtjes van de kinderen al spelend met de vliegtuigjes van papier. Je heb niet veel nodig om plezier te hebben!

    Jullie doen supergoed werk en inderdaad het is heel confronterend met de luxe waarin wij leven!

    Groetjes, Sonja


  • 16 Juni 2016 - 11:44

    T Rudy Koop:

    Hoi Niels,
    Super gaaf om je reisverslagen te lezen,
    Wat een schat van ervaringen doe je op, EN
    Genieten van alles om je heen,
    Groetjes T rudy en ook van Daan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Ik ben Niels van Veen, een enthousiaste vrijwilliger onder de naam van Be More. Ik ben deze zomer van 10 Juni tot 10 Juli in Cambodja om daar kinderen een betere toekomst te bieden. Ik doe dit door middel van Engelse lessen en computerlessen. Ik heb er ontzettend veel zin in zeker omdat ik later ook meester wil worden. Ik update dit blog dagelijks zodat mijn familie, vrienden en andere lezers elke dag ook een stukje meemaken van de tropische sfeer in Cambodja.

Actief sinds 07 Juni 2016
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 5795

Voorgaande reizen:

10 Juni 2016 - 10 Juli 2016

Mijn eerste vrijwilligers reis

21 Juni 2016 - 21 Juni 2016

dag 12: Plannen, gitaar

Landen bezocht: